Állóképességi sportok

testmozgás + táplálkozás = egészség

Formában tartunk!

Aktuális

Aktuális

Sarlatánság mentes, tudományos háttérrel bíró szakmai cikkek a táplálkozásról, egészségmegőrzésről. Segítünk eligazodni az egészséghez vezető út labirintusában. Hírek, információk, események, előadások a futás, kerékpározás, triatlon és úszás világából.
tovább »
Táplálkozásról

Táplálkozásról

Drasztikus változtatások, vagy csodaszerek helyett pragmatikus táplálkozási tanácsokkal szolgálunk! A meglévő szokások, rutinok változtatásával alakítunk ki olyan rendszert, amely az élettani törvények mellett a közép-európai táplálkozási hagyományokat is figyelembe veszi. Ha bizonytalan vagy, vagy változtatni szeretnél táplálkozási szokásaidon de nem tudod, hogyan kezdj hozzá, írj nekünk!
tovább »
Egészségmegőrzés

Egészségmegőrzés

Szenvedélyünk az egészség, amelyet könnyebb és szórakoztatóbb megőrizni, mint esetleges elvesztése után visszaszerezni! Az egészség megőrzése megvalósíthatatlan célkitűzés rendszeres testmozgás és az életmóddal harmonizáló táplálkozási szokások kialakítása nélkül!
tovább »
Állóképességi sportok

Állóképességi sportok

Olyan programot kínálunk, amely könnyedén az életmód részévé teszi a rendszeres testmozgást és hosszú távon biztosítja az egyensúlyt a család-munka-sport háromszögben. Lehet a cél fittség megőrzése, de akár világbajnoki kvalifikáció is, programunk hatékonyan működik! Ha a XXI. századi életvitelhez passzoló edzéstervre van szükséged, írj nekünk!
tovább »

Az egészség iránti szenvedéllyel, elkötelezettséggel, felelősséggel

Sunlight in the green forest, spring time

Kedves Barátom,

Az i:am/szeretem az életem a SportingSmart-al és a Spuri SC-vel összefogásban szeretne neked segíteni abban, hogy megismerd és megértsd azt a csodálatos lényt, aki a leghűségesebb, legelkötelezettebb, legszórakoztatóbb barátod lehet hosszú és boldog életed során, a saját testedet.

tovább »

Frissítési alapfogalmak

Az alapozás időszakában próbálunk veletek minél több fogalmat megismertetni, megértetni, hogy mire a versenyfrissítésre kerül a sor már minden érthető és világos legyen.

Túlhidratálás: Túlzott vízbevitel, amely révén a só (Nátriumion) és a víz aránya felborul. Sportolás közben ez leginkább nagy mennyiségű alacsony só-, de magas víztartalmú frissítő használata esetén következik be, amikor az izzadással elveszített nátriumot nem pótoljuk.

tovább »

Ez a játék elektrolit pótlásról és a hidratációról (is) szól

A triatlon frissítés lassan az 5. számmá lép elő az úszás, kerékpározás, futás és depózás mellett. Mind az öt elemet tervezni és gyakorolni is kell.

Lionel Sanders a Hawaii Hosszútáv Triatlon Világbajnokság második helyezettje. 7:30-tól 8:40-ig kiemelt figyelemmel hallgassátok amit mond. Kiderül, hogy még a legmagasabb szinten is probléma lehet a megfelelő frissítés összeállítása kiváltképp egy olyan klímában mint ami Kona szigetére jellemző. Hogy megfelelő állapotban juss el a rajtvonalhoz az 90%-ban a felkészülésen múlik, hogy a versenyen kihozd magadból a maximumot ahhoz már a megfelelő frissítés is szükséges. A legoptimálisabb esetben persze a felkészülés része a frissítés próbálgatása, tesztelése.

Részletek a videóból: Válasz arra kérdésre, hogy mi történt, amikor elkezdtél görcsölni?

“Electrolytes and hydration, that’s the name of the game.”

“That’s not a speed issue , that’s an electrolyte and hydration issue.”

#iamszeretemazéletem “iammineraltabs #enduraid

Miért fontos edzés előtt, közben, után a sótabletta?

Lassan beköszönt a pihenőidőszak, ami – érzésre – talán a legrövidebb időszaka a sportévnek, és az álmos október után itt is a hideg november és ezzel együtt általában az alapozás kezdete. Kezdődhetnek a hosszú futókilométer-gyűjtések általában hideg, csapadékos időben, vagy az edzőteremben, szobában fokozott izzadással járó spinning-, és görgőedzések. Ha az eddigiekhez képest szeretnél még hatékonyabban készülni, akkor az alábbi írás neked szól. A sótablettát legtöbben csak a versenyek során használják (szerencsére egyre többen!), de az alapozó időszakban is rendkívül hasznos ez az ár-érték arányát tekintve is elsőrangú frissítő, regeneráló!

Olvasd miért!

A magas színvonalú, sérülés -, és kiégés mentes edzésmunka alapja a gyors és hatékony regeneráció!

A regeneráció említésekor legtöbben fehérjebevitelre, vagy a glikogénraktárak edzés utáni gyors visszatöltésére gondolnak, pedig a nulladik lépés a szervezeten belüli folyadékterek ionegyensúlyának helyreállítása, folyamatos fenntartása kell, hogy legyen!

A sejten belüli, és sejten kívüli folyadékterek ozmotikus egyensúlyát két ion biztosítja egyenlő arányban: a nátrium a sejten kívül, míg a kálium a sejten belül fordul elő. Az izzadságban a két ion viszont már nem egyenlő arányban található: a nátrium akár tízszerese is lehet a káliuménak! Ez az egyenlőtlenség szervezeten belüli ionegyensúly felborulásához vezet. Ez az egyensúlytalansági állapot sem az energiát adó tápanyagok, sem a víz, sem az információ áramlásának nem optimális.

Az izzadságban lévő ionok mennyiségi arányait tükröző összetételű sótabletta, vagy folyékony sókészítmény edzés utáni mielőbbi bevitele az ionegyensúly helyreállításával segíti a hatékony és gyors regenerációt!

tovább »

Cím

Felugró ablak

×